Príbeh Skinners

Nie sú to topánky ani ponožky. Jedinečné ponožkotopánky Skinners si získali popularitu vo viac ako 100 krajinách, kde slúžia státisícom zákazníkov. Zamysleli ste sa však niekedy nad tým, kde sa vzal nápad na takúto jedinečnú kombináciu? Vydajte sa s nami po stopách začiatkov spoločnosti Skinners.

Keď sa Petr Procházka, v tom čase študent práva, rozhodol stráviť letné prázdniny prácou v Nórsku, netušil, ako táto eskapáda raz a navždy otrasie jeho životom.

Táto severská krajina sa pýši takmer neuveriteľnými prírodnými krásami a bola by škoda nevyužiť voľný čas na ich spoznávanie. Peter však na svojej letnej ceste nebol sám. Sprevádzal ho priateľ, ktorý, ako sa ukázalo, trpel ochorením nôh.

Skinners ponožkotopánky

Chôdza v obyčajných topánkach mu spôsobovala veľké bolesti. Boli mu príliš tesné a každý krok ho veľmi zaťažoval. Aby si uľavil, jednoducho zahodil topánky a začal chodiť po Kristiansande v ponožkách.

Táto nešťastná situácia vnukla Petrovi myšlienku poskytnúť svojmu priateľovi dostatok voľnosti a zároveň mu poskytnúť aspoň čiastočnú ochranu pred terénom. Ponáhľal sa teda k šijacej súprave, ktorú mu matka premyslene zabalila na cestu. Na spodok ponožky prišil provizórnu podrážku. A zrodil sa prvý model revolučnej ponožkotopánky.

Po príchode späť do Česka sa Petr, nadšený takýmto jednoduchým, ale účinným vynálezom, rozhodol, že nápad posunie ďalej.

Naplno sa ponoril do vývoja revolučnej obuvi Skinners a teraz sa z jeho objavu môžu tešiť ľudia vo viac ako 100 krajinách sveta. Treba dodať, že Peter sa k štúdiu práva nevrátil.

Ponožkotopánky sa stali komunitnou záležitosťou

Príroda, technológie, aktivita, kvalita a funkčnosť boli vždy hlavnými piliermi spoločnosti Skinners. Ale myšlienka slobody je rovnako silná. Sloboda pohybu bez obmedzení, ako aj nezávislosť od externých investorov.

Aby sa spoločnosť Skinners a výroba jedinečných ponožkotopánok mohla rozvíjať, obrátili sa zakladatelia Peter a Míša na komunitu podobne zmýšľajúcich ľudí, ktorí sa v každodennom živote stretávajú s rovnakými problémami.

Aby teda mohli financovať vývoj a výrobu Skinnersek, spustili kampane na crowdfundingových platformách, ako sú Hithit, Kickstarter a Indiegogo, ktoré im umožňujú získavať finančné prostriedky priamo od koncových zákazníkov. Bola to vždy priama pomoc podporovateľov, ktorá pomohla spoločnosti Skinnersek formovať cestu, ktorou sa vydala.

Po prvej úspešnej sérii kampaní a zbieraní finančných prostriedkov sa tím Skinners opäť vrhol na vývoj novej generácie ponožkotopánok Skinners Comfort 2.0, tentoraz so širšou špičkou pre ešte väčšie pohodlie pri každom kroku a vyberateľnou stielkou na zlepšenie odvodu vlhkosti.

Kampaň sa opäť ukázala ako úspešná. Poskytla spoločnosti Skinners príležitosť posilniť ju a zamerať sa na ďalšie výrobky.

Ďalší krok vpred: vlastná kolekcia barefoot obuvi Skinners

Vlastná skúsenosť s prirodzeným spôsobom chôdze v jedinečnej ponožkovej obuvi ovplyvnila myslenie spoločnosti Skinners a tá sa rozhodla presadzovať zdravšie spôsoby pohybu.

Tím Skinners sa stal súčasťou sveta, ktorý propaguje tzv. barefoot obuv, ktorá umožňuje nášmu telu pohybovať sa spôsobom, ktorý mu bol daný prírodou.

Tento typ obuvi si v priebehu rokov získal pozornosť a záujem po celom svete. Niektoré modely však bohužiaľ narážajú na aspekt, že nie sú práve estetické. V spoločnosti Skinners sme sa to rozhodli zmeniť. Prišli sme s vlastným modelom barefoot obuvi Skinners, ktorý si zachováva všetky vlastnosti barefoot obuvi a zároveň zostáva elegantný a štýlový.

Pri predstavovaní tejto myšlienky komunite prostredníctvom českej crowdfundingovej platformy Hithit sme dosiahli mnoho míľnikov. Kampaň sa nakoniec stala druhým najúspešnejším crowdfundingovým projektom v Českej republike, keď sa podarilo vyzbierať viac ako 7,5 milióna Kč.

Vďaka takejto neuveriteľnej podpore sa Skinners ešte viac sústredí na prácu, čo znamená, že sa pripravujú ešte ďalšie projekty. Preto sa už teraz tešíme, kam nás táto cesta zavedie ďalej.